Ahad, 28 September 2008

Gambar SKBTHO

Bismillah.

Nostalgia:

`A wistful desire to return in thought or in fact to a former time in one's life, to one's home or homeland, or to one's family and friends; a sentimental yearning for the happiness of a former place or time: a nostalgia for his college days.`

`A bittersweet longing for things, persons, or situations of the past.`

Mungkin ini perkataan yang sesuai untuk apa yang aku lakukan sewaktu penurunan aku ke kawasan perumahan aku dulu pada hari Khamis 25/9.Tujuan utama sebenarnya untuk berjumpa kali terakhir dengan member aku Irfan Radzwan sebelum beliau bertolak melanjutkan pelajaran ke University Oxford.Petang tu aku sampai agak lewat, sebab tersesat (jalan2 kat Cheras ni aku dah tak ingat!!) Habis duit aku isi minyak.Alang2, dah turun aku singgah la kejap ke sekolah lama aku sebelum waktu maghrib masuk.

Saje nak tgk apa perubahan yang berlaku setelah 9 tahun tak menjejakkan kaki ke tempat ni (tempat yang aku benci gila nak pergi masa kecil2 dulu).

Malas nak melalut banyak2, jadi kita layan gambar dululah ek.

Masuk je aku kat dalam kawasan sekolah, pertama skali aku snap gambar papan tanda ni.Ye lah, kalau nak tangkap gambar sesuatu tempat tu, kena la ada apa2 tulisan yang beritahu di mana gambar tu diambil.Kan..kan..Papan tanda ni terletak di bangunan kedua (bangunan pertama ada bilik guru, di tingkat 2)

Pastu aku tinjau tandas pula, nak tengok ada perubahan tak.Jelas, ada yang tak berubah, macam graffiti monyet2 yang tengah bercinta ni.Tapi yang pasti lebih bersih dari dulu.Cuma....yang ni tandas perempuan, aku tak leh nak bandingkan sebab masa sekolah dulu tak pernah masuk tandas ni.
Ni la tandas tu yang aku maksudkan.Boleh tahan la bersihnya, sebab seingat aku, tandas kat sekolah ni tahi bersepah2 (aku pun tak tahu camna diorg boleh sepahkan..huhu) .Tapi macam aku kata tadi, aku tak tahu, sebab ni tandas perempuan.Mungkin sejak dulu lagi dah bersih.Wallahua`lam.


Notis apa ntah ni...List pelajar2 cemerlang kot.

Kelas aku masa darjah 2, terletak di bangunan ke2.Kecil betul bilik darjah, dulu nampak besar...

Pakai papan putih dah budak2 sekarang.Tapi kat belakang masih ada lagi papan hitam.Kenapa diorang tak cabut ek?

Kawasan perhimpunan.Aktiviti yang membosankan, berbaris menyanyi lagu negaraku dan lagu negeri Selangor, Sebelum masuk kelas

Lirik2 lagu, yang pastinya kalau buat album, takde orang nak beli.Hmmm, lagu sekolah masa zaman aku takde lagi.

Kantin Sekolah

Tempat membeli belah

Kawasan ni terletak sebelah kantin.Dulu kosong, dan seingat kau dulu ada sangkar burung besar kat kawasan ni.Huh, maju sekarang siap ada batu refleksologi lagi.

Salah satu bentuk kemajuan material yang tidak disertai dengan kemajuan spiritual yang mantap.

Bangunan ke 4, ni pun tak wujud zaman aku, yang pasti nya, ni sepatutnya kawasan padang sekolah.

Pra sekolah, bangunan baru gak.

Teringin nak menceroboh masuk untuk bermainan permainan tu.

Padang sekolah yang dah kecik.
Tempat lepak aku masa rehat.Bawah pokok, tapi bukan pokok ni, dah kena tebang kot.

Bagus r, dah ada Misi dan Visi.Aku perasan ada perkataan glokal(perkataan baru yang pelik) kiranya Papan ni baru je dalam stahun 2 diletakkan.

Piagam pelanggan

Lepas habis pusing2, aku pun membelahkan diri dari sekolahku ini.Pembelahan yang kali keberapa pun aku tak ingat, sebab dah banyak kali blah.

okay sekian dulu.Salam

2 ulasan:

  1. Rindunye kt skola nie...smpat msok drjh stu je.hukhuk..skrg da 15thn.. da 8taon..rindu glek!!!

    BalasPadam
  2. biasa lah..nostalgia kan.bnyak bnda yg dah bertambah

    BalasPadam

Kritikan membina dialu-alukan. Terima kasih.