Khamis, 14 Mei 2009

Cari sakit

Bismillah.

`Ko ni..cari penyakit je`

Mungkin kita biasa terdengar ayat metafora ni.Biasanya penyakit tu tak la dimaksudkan dengan penyakit dalam erti kata sebenarnya, tapi lebih kepada sesuatu yang tidak menyenangkan.

Tapi baru malm kelmarin aku cari penyakit dalam erti kata sebenarnya.

Masa tu baru lepas masuk waktu isya`(9.40pm), perut dah lapar gile.Last skali makan masa tengahari(1.30pm).Order Nasi goreng kampung, tak banyak pulak nasinya.Aiseh.Maka terjadilah kisah berikut.
+Hasnol apesal ko macam tak lalu makan je?
-Aku tak sihat sangat.Baru lepas demam je.
+Hurm, tak pelah.Makan..makan.
(Dalam masa yang sama, aku pau air gas dia...tak lama lepas tu, nampak nasi pataya dia tak habis)
+Ko tak habis ke ni?
-Tak larat r.
+Biar aku habiskan.
(3 minit pastu, siaplah melicinkan pinggan.Tak baik membazir..kan..kan)

Kemudian, aku sedar, esoknya aku selsema.Rasa nak demam pulak tu.Terpaksalah telan Sebiji Flurest(ubat selsema) dan Abimol(ubat demam).Walaupun kebiasaannya aku, klau demam atau selsema, aku biar sembuh sendiri.Tapi imtihan nak dekat.Risiko gile, dahlah 100% bergantung pada imtihan.

Sekarang cam dah okay.Fuh, alhamdulillah.Kalau tak, risau gak terganggu imtihan aku.Akhir kata, doakan aku untuk exam Acct yg bakal menjelma 17/5 ni.Sekian.

7 ulasan:

  1. Demam pun ade selera makan ker? huhuhu....

    Good luck for ur exam (paper acct)..
    Dont worry.. Insya Allah..
    u mesti boleh buat nye..
    Kacang je kan...

    BalasPadam
  2. TAF 1.
    Terima kasih atas doa anda..Acct tu, insyaAllah, nak cakap mudah tu tak jugak ler.Tapi bab kata orang arab من جد وجد و من زرع حصد

    Masa makan tu tak demam lagi.Niat murni nak tolong habiskan makanan member(lapor sbenarnya).

    BalasPadam
  3. Mcm mane? Senang kan...
    Good try beb..
    Dont worry.. mesti lulus dgn cemerlang...
    Chayokk..

    BalasPadam
  4. Terima kasih TAF 1

    Berkat doa anda.InsyaAllah.

    BalasPadam
  5. aku tertunggu... bila la part perkumuhan ni.. hehe

    BalasPadam
  6. UMAR - Terima Kasih.Dah sihat pun

    Naim - Apakah? o.0

    BalasPadam

Kritikan membina dialu-alukan. Terima kasih.