Sabtu, 3 Mei 2008

Google adsense bikin masalah?

Bismillah.

Korang ada nampak tak surat aku yg bertajuk `terima kasih sahabat tu`?.Tu sebenarnya surat yang aku nak cuba feature yang ada kat dalam blogger.com ni.Dan aku dah terangkan dah apa feature yang aku nak cuba dalam surat `Update terbaru`.
Cuba teka sebab aku ungkit balik hal ni?.Sebabnya hari ni blogger.com dah iklankan yg dia dah menyediakan perkhidmatan tu.Caranya korg letak dalam draft dan setkan tarikh.InsyaAllah akan terpos secara automatik pada tarikh yang korang sediakan tu.

Habis dulu pasal tu.Berbalik pada tajuk surat kali ni.Hmm.Aku dah dapat maklum balas dari pihak google adsense.Bengkak hati aku.Dahlah aku join blogsfera ni (antara tujuan utama) untuk try google adsense, boleh plak diorg bg reply yg menyakitkan hati.

Masa daftar takde lah pulak aku perasan pulak yg dia hanya bagi iklan untuk bahasa yang dia support je.Member aku buat blog dalam bahasa Inggeris lepas 2jam je dah dapat daftar.Aku nye lak dekat 3minggu lepas dah verify akaun.Bengang sangat, aku anto lah surat komplen(dlam bhs Inggeris).Komplen pehal la ambik masa lama sangat nak approve.akhirnya dapat gak reply dalam bahasa Melayu Indonesia(sbb aku bgtau yang aku tulis blog ni pakai bahasa Melayu)

macamni lah rupa reply nya.

Halo,

Terima kasih untuk ketertarikan Anda pada program Google AdSense. Saat
ini AdSense untuk konten tidak tersedia dalam bahasa Anda. Meskipun
saat ini kami tidak dapat mendukung AdSense untuk konten dalam bahasa
Anda, namun kami berupaya untuk segera menawarkan pilihan ini.

Karena Anda telah memiliki Aplikasi yang terkait dalam fitur AdSense
untuk Konten, dan bahasa pada situs Anda adalah bahasa Indonesia, Anda
harus mengirim aplikasi baru menggunakan alamat email yang lain/baru.
Dalam dropdown "Bahasa pada website", silakan pilih "Bahasa Indonesia"
sebagai bahasa utama website Anda. Hal ini akan membantu pemeriksaan
kami. Untuk mengirim aplikasi baru, silakan kunjungi
http://www.google.com/adsense.

Salah satu anggota tim kami akan segera memeriksa ulang kesesuaian
aplikasi Anda terhadap kebijakan program kami.

Meskipun kami berharap dapat segera mendukung bahasa Anda, namun kami
belum menentukan tanggal ketersediaan AdSense untuk Anda.

Dengan hormat,
Tim Google Adsense


Aku tak paham apa yang surat ni bagtau.Sapa2 yang pandai loghat Indonesia tolong bgtau Aku.

Google adsense ni mmg boleh buat duit.Sbb dah ramai org try.(Aku baca kat tenetlah)

p/s;Peperiksaan dah dekat.Mohon doa korang.

Wassalam

7 ulasan:

  1. Google adsense ni mmg boleh buat duit.Sbb dah ramai org try.(Aku baca kat tenetlah)

    memang xleh tahan la pakcik nih!!! duit di mana2..ishk3..sesuai la ngan tijari tuh!!!

    -budak-

    BalasPadam
  2. apa salahnya.dah klau tenet berfunsi 24/7 .buat apa membazir ye tak?
    klau perkara tu bebas dari unsur2 gharar dan jelas.Cuba lah kan.klau dapat jana 20-30rm sbulan pun.Masih okay apa.
    Hidup ni kena ber eksperimen.Baru best~

    BalasPadam
  3. adesS!!
    memang x larat la nk gadoh pasal bisnes ngan awk nih!!!
    ok2!! surrender!!
    -budak-

    BalasPadam
  4. hurm..so hows now?re-create blog?ker nak keep on jer?

    BalasPadam
  5. tunggu balasan dari google adsenselah.Klau tak leh buat blog baru.tak ye pun try program afiliate lain.

    BalasPadam
  6. btol ke?
    tp.........
    saat ini AdSense tidak mendukung konten dlm bhs ini.

    haha.
    cne tu?
    xphm ahh.
    btol ke msk gratisnya?

    BalasPadam
  7. Tak tau lah.Cubalah try cik jaein oi..gratis tu free..Free sign up.takyah bayar pape pun.

    BalasPadam

Kritikan membina dialu-alukan. Terima kasih.