Rabu, 7 Mei 2008

Surat

Bismillah.

Surat~surat.
Apa best ngan surat ek?Xde pape pun yang best ngan surat.Betulke?Camna klau surat tu dtg dari orang yang kita sayang.Mesti best kan.Tambah pulak surat tu datang dari jauh, pengirim lak orang yang kita dah lama tak sua muka.Bertambahlah kebestanannya.Ye tak?

Tapi kekadang pelik gak.Kenapa orang Msia kat sini suka kirim surat dari Msia(kirim kat orang suruh pos kat Msia)
Tapi kan lagi best kllau surat tu bersampul yang ada ciri Mesir, tambah lagi dgn setemnya.Baru nampak macam perantau.X g2?.huhu.

Kali ni baru aku dapat rekodkan secara betul2.Poskad dan surat yang aku hantar dah sampai rumah.Untuk pengetahuan korang ni bukan kali pertama.Cuma surat2 yang sblum ni klau sampai pun aku tak pernah tahu hari yang betul2 surat tu sampai.Biasanya klau aku tanya jawapannya camni
`ada la beberapa hari/minggu/bulan lepas, tak ingat sangat la`
.Jadi baru2 ni aku ada hantar poskad ngan surat.Alamat,Masa,Peti surat,Nilai setem,Penerima semua sama,Tapi yang peliknya sampai pada tarikh yang berbeza.(pelik2).Tapi alhamdulillah lah sampai gak.

Poskad 9 hari dipos 15/4 sampai 24/4
Surat biasa 20hari dipos 15/4 sampai 5/5

Pelik2, Aku tak paham kenapa.Korang?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kritikan membina dialu-alukan. Terima kasih.