Selasa, 20 Mei 2008

Perkara2 aneh yang berlaku dalam tempoh UJIAN.

Bismillah.


Sempat lagi mengupdate Blog dan men`tenet`

Walaupun jarak hari ujianku hanya 1 hari@3 kali seminggu.Masih sempat lagi aku mengupdate blog ni.Siap ubah templat lagi.Walaupun cubaan pertama gagal.Tapi alhamduillah berjaya dirawat kembali.Tp bagus gak eh.Ini tanda2 tahap ketenangan aku sudah semakin baik.hoho.Tak terkesan dengan keadaan, sentiasa `kool`.Ni pun baru balik dari ujian psikologi dalam pengurusan pejabat(bunyi cam bagus je).Alhamdulillah, bolehlah berpuas hati sikit dgn jawapan kali ni.Tak macam akaunting yang dah lepas.Apa pun, tawakkal je yang tinggal.Dan doa dari kamu semua.

*******
Masa kertas akaunting

Ke`suwey`an berlaku.Dah la kelamkabut nak ulangkaji.Malam periksa baruk kontak org2 berpengalaman untuk memahami mende2 asa.Haishh.Takde peluang sbenornya nak tanya diorg ni.Sbb dulu ingat kalau muhadharah hari2 boleh faham scara autimatiknya.Tapi tak juga. :(

Pagi ujian tu lak, aku datang awl sbb nk cari bilik peperiksaan.Sbb dah datang awal, bawak la buku teks untuk mengisi masa2 luang.Alih2 bila masuk tak leh bawak masuk dewan lak buku, beg dll.Masa tu dah pukul 9.45.Sbb tak nak lewat, letak je la kat atas dinding.
Habis periksa, ~bukuku hilang~.Arghh.Buku teks pun nak cilok ke?sedih tul.Melayang 20junih aku.

******
Main PES

Berpandukan kepada nasihat2 orang pakar, agar tidak terlalu menekan diri.Maka natijahnya aku pun memainkanlah PS kesayangan abang2ku.Tapi yang tak syoknya asyik kalah ngan top player.

*******
Merempit dengan Matrix

Masa tengah2 ujian ni lah orang sibukkan.Yang bestnya aku pun ikut sibuk sekali.Nak buat camna orang dah mintak tolongkan.Kena tolonglah.Takkan nk biarkan deme menahan teksi di malam2 buta nnti.

*******
Ambil lesen

Ni lak ahali(jama` ahli) bait akunya kisah.Masa tengah tmpoh peperiksaan ni la diorg sibuk nak ambil lesen.Nak siapkan sebelum balik Msia.Nampaknya sikit lagi smua ada lesenlah.Boleh merempit di lebuhraya Mesir.Tinggal kereta je xde.(ada org nk support tak?)Aku je yang memandu secara haram dibumi Mesir ni sat lagi.Sapa2 yg pernah terjemah lesen CDL. Hubungi aku ye.

*******

Boleh pulak terlupa nak tambah.Aku tak faham, kenapa masa dekat2 ngan periksa ni bila aku baca buku boleh lak faham, walaupun sebelum ni aku baca gak, dan sesetgh kitab tu dah habis baca pun, tapi kefahaman dari pembacaan tu macam takde.Kenapa ek?Memang benar ilmu tu datang dari Allah.Namun sunnatulLAH menetapkan bahawa semua terjadi dengan asbab.Jadi kepada para saintis yang membaca surat ni boleh terangkan tak apa sebenarnya yg berlaku?

Sekian dulu untuk surat kali ni.Wassalam.

2 ulasan:

  1. hahaha... rempit x ajak aku~ kang aku gi cairo nk rempit gk boley?? btw.. balik ni insya allah aku nk internationalkan CDL aku...

    nnti aku gitaw ko insya allah.. =)

    BalasPadam
  2. Sat nnti r.Bila lesen CDL ko dah di antarabangsakan.Boleh memerintah jalan di Mesir.huhu.tapi klau tak silap aku lesen antarabangsa kena bayar ikut tahun + agak mahal.Kalau boleh aku nak lesen cdl terjemah kat sini.Sbb budak2 aku nak amik lesen kat sini pastu terjemah kat Msia.Klau Msia boleh, kenpa Mesir takleh kan.
    apa2 pun ko cubalah usyar.nnti laporkan kat aku.

    BalasPadam

Kritikan membina dialu-alukan. Terima kasih.