Selasa, 17 Jun 2008

Detektif Conan dan Lari rumah

Bismillah.

Nilah Manga Conan, mengisahkan perjalanan seorang detektif remaja yang masih sekolah menangah yang telah diracun hingga mengecil badannya sehingga menjadi budak berusia 7thn.Pastu lepas dah mengecik ni dia tinggal dengan bapa awek nya bernama Mouri Kogoro, dengan harapan yang suatu hari nanti dia akan clash dengan mereka yang meracuninya.Sebab pakcik Mouri ni seorang detektif walaupun dalam komik ni digambarkan dengan kesengalan yang melampau.Tapi apa masalahnya dengan manga ni?

Merapik betullah detektif conan ni.Sejak dari darjah 2 lagi aku baca, entah bila nak habis, Oh pelukis yang budiman tolonglah habiskan cerita kamu ni.Kalau kamu mati sedihlah peminat susah mati kamu ni nak tahu penghabisan conan tu.Sekarang ni dah chapter 652 dah habiskanlah cepat2 sebelum aku atau kamu mati.Woho~~
Dalam 3-4 minggu lepas aku buka.Tengok update yang terbaru, aku ingatkan conan dah sembuh, dah jadi Shinichi.Dan mula menyiasat Organisasi Hitam secara serius.Bolehlah pulak dia buat Shinichi membesar buat kali yang ke 3.Diulangi kali yang ke 3.Kalaulah aku ada kekuatan untuk membendung ketagihan terhadap komik ini.

Baru2 ini aku terbaca dalam berita pasal seorang gadis melarikan diri dari rumah telah berjaya dinyahkan kesuciannya secara paksa(paham2 ler).
Pelik, kenapalah diorg ni boleh ambil tindakan sebodoh tu.Kadang2 aku tengok mak bapak diorg alhamdulilllah sihat walafiat mental dan fizikal, maksud aku `normal`.Tapi entah syaitan apa yang merasuk mereka sehingga sanggup buat keputusan tak cerdik, itulah agaknya yang berlaku kiranya tindakan mendahului fikiran.Kesian kat keluarga diorang risau2, bukan sekali dua dilaporkan culik dan hilang, padahal sebenarnya melarikan diri.Menyusahkan orang ramai dan pihak berkuasa nak bimbang pasal keselamatan diorang, sedangkan yang empunya diri tu sendri tak prihatin terhadap keselamatan diri sendiri.Banyak lagi kerja yang pasukan keselamatan nak risaukan.Boleh tak hidup tu tak menyusahkan orang?!

Nak je aku tanya kat budak tu
`Amacam best tak?berani buat berani tanggung lah.Kau bukannya budak kecil lagi!!`

Tapi nak je lah.Kalau aku jumpa pun tobat tak cakap gitu, ye lah simpatikan. =P . Harap Allah melindungi orang2 yang aku sayang.Amin.

4 ulasan:

  1. haha.
    serius???
    kipas susah mati anime nihhh?
    wooo...
    kewl broo kewl.
    smpi skrg still setia bce cmic die.
    ain xtahan oohhhh..cite cam tade ksudahan.
    :D

    BalasPadam
  2. serius maa..stakat ni ..tu lah pasal, manga[bukan anime] ni je lah yang tak reti2 nak habiskan ceritanya..

    naruto ngan bleach pun nampaknya macam nak ikut jejak langkah Conan..tapi pengeluarannya nampak konsisten..mungkin sbb bawah syarikat yg sama kot

    BalasPadam
  3. tambah satu lagi~ one piece~!!! sile la yer~ enjoy~

    *takat ni aku layan naruto ngn one piece je~ :)

    BalasPadam
  4. bce manga ke?
    ceh.
    egt tgk animenyer.

    teruskn lah minat bteh tuh.
    ahaha.

    :D

    BalasPadam

Kritikan membina dialu-alukan. Terima kasih.