Rabu, 11 Jun 2008

Tips Jimat minyak & My Green Oil

Bismillah.

Dikala tekanan jiwa dan perasaan berikutan kenaikan harga minyak.Maka berkatalah mereka
Kita harus berjimat.Elakkan pembaziran, berbelanjalah dengan berhemah.Bla..bla..bla
Walaupun hakikatnya merekalah pengguna minyak yang terbesar, juga penyumbang kepada pembaziran yang melampau jika dibandingkan dengan rakyat miskin dan sederhana.Namun tiada yang dapat dilakukan, mereka punya kuasa, punya kelayakan, punya ruang untuk berkata2.Sekarang masa mereka, mereka dijaga undang2, keselamatan mereka terjaga, makan pakai mereka terjamin.Tetapi di akhirat kelak, dapatkah mereka keistimewaan seperti ini?Hanya Allah yang tahu.

Berikut merupakan muatan akhbar yang mempertahankan tindakan mereka, terima kasih kerana memberikan tips ini.

Tips untuk mengurangkan tekanan berikutan kenaikan harga minyak
  1. Mengurangkan penggunaan elektrik di rumah dan pejabat.
  2. Mengurangkan aktiviti luar.
  3. Membeli barangan yang perlu dan elakkan pembaziran.
  4. Mula menjalankan aktiviti bercucuk tanam atau menternak haiwan untuk dijadikan sumber makanan.
  5. Senarai harga barangan dan merancang perbelanjaan berhemah.
Aku ada produk yang aku ingin perkenalkan kepada korang.Terdapat testimoni yang mengatakan keberkesanan produknya.Tapi pokok pangkalnya, aku sendiri tidak pernah mencuba sebab aku bukanlah pengguna tegar minyak. =P . Kereta pun takde.
Cuma kalau produk ni betul2 boleh menjimatkan minyak.Apalah salahnya kalau kita berkongsi kebaikan.


Berikut adalah penerangan tentang produk ini.

MyGreenOil adalah produk unik. MyGreenOil boleh menyumbang kepada penjimatan dari segi ekonomi apabila digunakan pada kereta, trak, bot, motosikal, enjin diesel/petrol, generator, alat perkebunan, mesin relau, mesin penunu, mesin dandang dan juga semua industri yang bergantung kepada penggunaan minyak yang banyak.

Penjimatan minyak ● Lebih kilometer ● Meningkatkan kuasa dan prestasi ● Mengurangkan kos penyelenggaraan ● Meningkatkan jangka hayat enjin ● Merendahkan pengeluaran gas ekzos ● Tanpa toksik ● Tidak merbahaya ● Boleh diuraikan dan Selamat

Kini bukan masa lagi untuk anda biarkan WANG anda HANGUS terbakar begitu sahaja. Produk WAJIB dimiliki oleh semua pengguna kenderaan. Penjimatan sehingga 30% sudah pasti memberi impak yang besar kepada anda. Jika belanja kos minyak anda RM600 sebulan, ia menjimatkan RM180 sebulan atau RM 2,160.00 setahun. Mahukan anda biarkan wang sejumlah besar ini disia-siakan?

Berikut adalah testimoni sebahagian pengguna Mygreenoil.

"After using MyGreenOil in 2 tanks of petrol , i feel that my car
has become very powerful and gives me me really good fuel savings. Before using MyGreenOil my fuel cost is around RM 0.20 per km but now it has dropped to RM 0.16 per km."

Tan Hong Choon
Proton Wira 1.5A (02)
Petronas

"I am feeling so good using MyGreenOil. Previously I could get 500km per RM100 of petrol but now i can get more than 600km for the same RM100 fill.

I can also feel the extra power & my engine is less noisy. Also my car's acceleration has improved."

Jeff YC Tan
Ford TX3 (90)
Shell


Untuk maklumat lanjut sila klik sini.


Aku telah melintasi garisan yang suatu ketika dulu pernah aku lukiskan, petanda baik atau buruk?!.Moga Allah lindungi jiwa ini.


1 ulasan:

  1. deme nih, memang buat lawak tul la...keluarkan kate2 untuk rakyat yang sepatutnye deme kate untuk diri sendiri serta anak bini...

    "Kita harus berjimat.Elakkan pembaziran, berbelanjalah dengan berhemah.Bla..bla..bla"
    [kita kah?? bukan sepatutnya KAMI?? =p]

    maka sepatutnye..
    - lenganglah segala jenis shopping mall kat malaysia ni, restoran2 xklusive, club2, dan segala jenis tempat menyedut duit dalam poket.. pakat2 la dok umah..kan jimat tuh!!!
    - serta semakin lah berkurang segala jenis umat malaysia yg sibuk habiskan duit kat luar negara tiap tahun [cet!melancong je keje..kalo gi haji ada la kejadahnye!!]
    - dan makin ramailah wanita2 kat Malaysia termasuklah anak bini 'mereka' yang pakai tudung..hahah..jimat duit dari gi salon..baguskan!!!
    - kerete2 keluaran Malaysia dapat sambutan yang mendadak, bila seluruh ahli keluarga 'mereka' dah x guna kereta import dah..muahah, naik wira ke,kelisa ke..ok per!! xdela makan minyak sangat kan?? =p

    kalau nak dipandang dari sudut yang positif..maka, itu lah hasil yang sepatutnya kita bakal lihat... tapi,ntah lah...tepuk dada tanya iman...
    [malas nak layan!!!]

    BalasPadam

Kritikan membina dialu-alukan. Terima kasih.