Khamis, 5 Jun 2008

Ummah Films

Bismillah.

Video ni di buat oleh seorg muallaf amerika.Aku jumpa lama dah.Isinya sangat2lah menarik.Sbb aku dapat banyak manfaat darinya, jadi aku rasa mustahablah bg aku kongsi ngan korg.Best dengar pandangan mmereak yang suatu ketika dulu berada kegelapan.Sungguh menginsafkan.Dan mereka ni pun kebiasaannya memahami Islam lebih dari yang kebanyakan orang islam dari lahir tahu.Kerna diorg ni belajar Islam dgn cara yang susah.Banyak yang diorg terpaksa tempuh hanya untuk mengucapkan ~LailahaillaLlah~.Berbanding dgn kita yg lahir dgn Islam, kita tak sedar nikmat Islam dan Iman tu sbb dah mmg berada dlm keadaan yang selesa.Okaylah taknak merepek banyak.Layan dulu~~~




Banyak lagi vid blog saudara Ali ni.Aku suka vid untuk season one yg terakhir klik sini,Sbb dia terangkan mcm mn dia masuk Islam.Aku mmg suka baca testimoni Saudara2 baru yg mengisahkan bagaimana diorg cari kebenaran dan makna hidup.Sungguh menginsafkan.Sbb tu bila dapat Islam@Iman.Mereka menghargainya, malu lah kita yang lahir dalam Islam.Tapi apa sumbangan kita terhadap pembanggunan Islam dan Muslimin?

Fikirkanlah!!

nota:Takziah kepada seluruh rakyat Msia berhubung dengan kenaikan harga minyak yang mungkin akan menjdi punca seribu satu masalah.Lain kali bila nak buat keputusan tu fikir elok2.

Semalam aku baru habis periksa.Doakanlah moga2 Allah kurniakan kejayaan kepada kita smua khasnya aku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kritikan membina dialu-alukan. Terima kasih.